7 Ekim 2016 Cuma

Yorum [ Aşk ve Gurur ve Zombiler / Jane Austen & Seth Grahame-Smith ]

Tekrardan selamlaarr!! ^^

Günün ikinci yazısına başlamış bulunmaktayım. Biri beni durdursuunnn demicem bırakın yazdığım kadar yazayım, iyi gaza geldim çünküm. :D 

Bu sefer yorum yapacağım. Okuma konusunda bu ara hızlı mıyım ne, aman nazar değmesin. :D 




Şimdi ise önceden okuduğum Aşk ve Gurur ve Zombiler'e yorum yapacağım. 

Hadi başlayalıımm!!.. 



Aşk ve Gurur ve Zombiler




Tanıtım;

Jane Austen'ın sevilen romanının kemik kıran zombi kaosu sahneleri eklenmiş yepyeni ve genişletilmiş versiyonu böyle başlıyor. Öykümüzün başında sessiz sakin İngiliz köyü Meryton tuhaf bir salgının pençesine düşmüştür... ve ölüler dirilmektedir! Hırçın kahraman Elizabeth Bennet zombi tehdidini ortadan kaldırmakta kararlıdır, ancak küstah ve kibirli Bay Darcy'nin gelişiyle dikkati kısa sürede dağılır. Bunu iki genç aşığın arasındaki hayli eğlenceli ve genelde uygarca geçen duygusal çatışmalar ile zombilere karşı verilen ve pek de duygusal olmayan kanlı çatışmalar takip eder. Elizabeth, Şeytan'ın veletlerini yenebilecek midir? Ve toprak sahibi züppe soyluların sosyal önyargılarını alt edebilecek midir? Romantizmle, kalp kırıklıklarıyla, kılıç dövüşleriyle, yamyamlıkla ve binlerce çürüyen cesetle dolu olan Aşk ve Gurur ve Zombiler, dünya edebiyatının bir başyapıtını gerçekten okumak isteyeceğiniz bir kitaba dönüştürüyor.

JANE AUSTEN, İngiliz Edebiyatı'nın Sense and Sensibility, Persuasion ve Mansfield Park gibi başyapıtlarının yazarıdır. SETH GRAHAME-SMITH How to Survive a Horror Movie ve Pardon My President kitaplarının yazarıdır. Bir ara okulda İngiliz Edebiyatı dersi almışlığı vardır. Los Angeles'ta yaşamaktadır.



Sayfa Sayısı: 304

Yayınevi: Domingo Yayınevi


Kitabın ilk olarak baskısından bahsetmem gerek çünkü çooook sevdimmm. İlk Nt de görmüştüm, dokunduğunuzda kadife hissi veren kapağı beni hemen alın diyordu ama ne yazık ki o an alamadık. :/ Daha sonra internet alışverişimizde aldık. ^^


Çok severek okuduğum yazarım Jane Austen Aşk ve Gurur kitabıyla dünyaya namını salmış bir yazar, ki biz kitap kurtlarının bana göre en sevdiği klasiklerden biridir Aşk ve Gurur. Bir çok yayınevi yeni baskılarla çıkardı, şimdi bile yeni baskıları çıkıyor. Ben Martı Yayınları farkı ile okumuştum, çok da sevmiştim. İkizim bir gün hadi filmi izleyelim dedi ve izleyiş o izleyiş. Şu an 1 GB yer tutmasına rağmen film telefonumda duruyor tabii yazarın İkinci Şans yani kitap adıyla İkna daha az MB ile telefonumda barınıyor. Nedenini sorarsınız bazı sebeplerden ötürü film izlemeden uyuyamıyorum bu iki film de benim uyumama yardımcı olan en güzel filmlerdir. ^^ 


Yaniiii anlayacağınız Aşk ve Gurur'un yeri ben de çoook ayrı...





Neyse ben esas konuya geleyim yani Aşk ve Gurur  zamanında ki zombilere.


Okurken dedim yazar farklı bir boyut kazandırmıştır fakat sadece zombi istilasında olan bir kitaptı. Aşk ve Gurur kitabının aynısıydı sadece bazı yerlerde  çokça zombi öldürüldü, düellolar oldu. Didişmelere, aşka aynen devamdı. Ah Bay Darcy yaktı yine ortalığı.:D 

Uzun zamandır Aşk ve Gurur'u okumak istiyordum, az zombi ile kitabı tekrardan okumuş oldum. Fakat filmle aynı olduğundan ve ezbere bildiğimden kitap bi değişik geldi bana yani izlediğin filmin yazılmış versiyonunun aynısını okuyorsunuz. Bana öyle geldiği için hemen okuyamadım.

Kitaptan uyarlanan birde filmi var tabii her zaman ki gibi yine ben ilk filmi izledim :D 

Film yada kitap mı derseniz her ikisini de derim. Çünkü kitap zaten Aşk ve Gurur, film ise zombilerden oluşan bir filmdi. Film bazı yerleri hariç sadece ismini ve karakteri yansıtmış desem yalan olmaz. Kitaptan o kadar farklıydı ki sonu bile aynı değildi bu sebeple filmi izlemiş biri olarak kitapta da hep o sahneleri bekledim ama cıks pek karşılaştığım söylenemez. :))
Aslında çook beğendim çünkü Dünya Klasiği bir kitabı yeniden kurgulayıp şimdi ki zaman da insanların korkulu rüyası olan zombiyi ekliyorsun ve öyle yerlere eklenmiş ki hayran kalmamak elde değil. Bu sebeple yazarı tebrik ederim. ^^ 



video

Kitabın iç sayfalarında bu şekilde görseller vardı, çok sevdim...



Biraz da filmden bahsetmek istiyorum.  





Fragman için tık tık



Film benim favorilerim arasında, karakterleri çok sevdim, çok yakışmışlar rollerine hele ki Bay Darcy <3 Yani Darcy için her yeni karakter nasıl olur da çoook yakışıklı olur. <3 Bay Darcy için Sam Riley çok iyi olmuş, çok sevdim kendilerini. :))





 Tabii Elizabeth hele ki zombi avcısı ise kesinlikle  Lily James Elizabeth rolüne yakışmış, kendileri hakkını vererek oynamış. Elizabeth olarak çok sevdim. 

Diğer karakterler ise;








Matt Smith bu karakterle bence olmamış çünkü Bay Colins sevilmeyen bir karakter. Nasıl olur da bu sempatik adam bu film de itici karakteri canlandırabilir ki? Ama yine de oyunculuğu ve Bay Colins'in o itici ve çok bilmiş tavırlarını iyi yansıttı. :))

Dediğim gibi film bir çok açıdan kitapla bir değil, bir çok farklı sahnesi vardı. Bence senarist yeni bir soluk vermek adına bu şekilde yazdı, güzel oldu mu? Oldu ben beğeniyorum şahsen. 

Fakat şöyle bir sıkıntı var Türkçe dublaj da Elizabeht karakterine Hülya Avşar ses veriyor. Allahımmmm en sevmediğim kişi en sevdiğim kişiye ses vermesi başıma gelebilecek en kötü şey.
Bu sebeple Türkçe alt yazılı şekilde izliyorum. Zaten Sam Riley'in sesi çok hoşuma gidiyor. :D 

Filmden bir kaç kesit paylaşayım sizinle. ^^ 










Adamım yaa :D 


Gülüş ve sonra ki bakış ahh ahhh! <3 :)))










Eveett kitap yorumu derken film yorumuna döndü iş ama her seferinde bahsettiğim gibi kitap ayrı film daha bir ayrıydı. Bu sebeple ikisinden de bahsetmem iyi oldu. 

Sıra alıntılarda. ;)


#1

Mis Bingley hemen onun yüzüne bakarak, böyle düşüncelere ilham kaynağı olmayı başarmış bayanın ismini öğrenmek istediğini söyledi. Bay Darcy karşılık verdi:

"Mis Elizabeth Bennet."

"Mis Elizabeth Bennet!" diye tekrarladı Mis Bingley. "Longbourn'un savunucusu mu? 
Hertforhshire'ın dişi kahramanı mı? Hayretler içinde kaldım. Harika bir kaynanan olacak gerçekten; ayrıca dövüş sanatları becerilerinizi birleştirerek sürüyle ağza alınmaz tepelersiniz tabii."

--------------------


#2

Elizabeth ahlak kurallarını boş vererek eteğini kaldırıp yaratığın kafasına hızlı bir tekme attı.

--------------------


#3

"Sevgili kızım," dedi Leydi hazretleri, "bu mücadeleyi ciddiye almanı tavsiye ederim. Ninjalarım sana acımazlar."

"Ben de onlara acımayacağım leydi hazretleri."

"Bayan Bennet, size dövüş sanatları konusunda doğru dürüst eğitim almadığınızı hatırlatırım. Ustanız bir Çinli keşişmiş... bu ninjalar Japonya'nın en iyi dojolarından toplandılar."

"Gerçekten kötü dövüşüyorsam, leydi hazretleri beni uzun süre seyredip sıkılmak zorunda kalmayacaklar."

--------------------


#4

Elizabeth giderek sinirlendiğini hissetmesine karşın, Darcy tarafından sırtı bir duvara dayanınca soğukkanlı konuşmaya var gücüyle çabaladı:

"Daha centilmence davransanız kellenizi uçururken biraz üzülebilirdim; ilan-ı aşk üslubunuz beni bundan kurtardı ve başka herhangi bir etkisinin olduğunu sanıyorsanız yanılıyorsunuz Bay Darcy."

Adamın bunu duyunca irkildiğini gördü, ama bir şey dememesi üzerine devam etti:

"Bana evlilik teklifini ne şekilde yapsanız reddederdim."

Darcy'nin yine şaşırdığı belliydi; Elizabeth'e hayret ve ıstırapla bakıyordu.

--------------------



Alıntılardan sonra tabii ki tavsiye kısmına geldik. Kitabı okumanızı tavsiye ediyorum, benim gibi beğeneceksiniz. ;)

Filmi de izleyin, çok beğeneceğinize eminim. ;)

Şimdilik benden bu kadar kendinize çok iyi bakın... 






1 yorum:

  1. Merhaba ;

    Bloğunuzu ilgi ile takip ediyorum. Çok faydalı içerikler paylaşıyorsunuz. Bloğunuz'dan para kazanmak için %50 Komisyon ile İnstaKitap Setine Satış Ortağı Olabileceğinizi Biliyor Musunuz ? https://goo.gl/iLiflK

    İnstakitap İnstagram üzerinden para kazanmanın kitabı para kazanmanın tüm metotları, butik açmak, satış yapmak, takipçi artırmak, 4 ayrı kazanç metodu.
    Herkese hitap eden yöntemler, sürekli güncellenen tedarikçiler, hepsi 3'lü kitap setinde. Sitemize gelen 100 ziyaretçiden 1'i sipariş veriyor.

    Sizi de satış ortaklarımız arasında görmekten memnuniyet duyarız.

    YanıtlaSil